Handelsbetingelser hos Aakjærselskabet
Generelle oplysninger
Aakjærselskabet
Jenlevej 6
7870 Roslev
CVR nr.: 11030491
Telefon: 24260025
Email: info@jenle.dk
Priser
Hos Aakjærselskabet tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Desuden forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.
Betaling
Aakjærselskabet modtager betaling med VISA-Dankort og VISA. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i Danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
Levering
Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 49 kr og opefter afhængig af forsendelsens vægt og indpakning. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.
Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland, medmindre andet er aftalt ved personlig henvendelse.
Dine varer kan sendes med Post Nord eller DAO.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da webshoppen på webshop@jenle.dk
Der afsendes varer som minimum en gang ugentlig. Din vare vil således blive leveret op til halvanden uge efter bestillingen; men normalt efter få dage.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen, hvilket er inden 2 måneder. Aakjærselskabet vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside. (https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/forbrugerleksikon/reklamationsret/)
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:
Aakjærselskabet
Jenlevej 6
7870 Roslev
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af registreringsnummer og kontonummer, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Køb af billetter til event eller eventrelaterede tillægsprodukter såsom madbilletter, overnatning mm. er i henhold til – “Lov om visse forbrugsaftaler – §17 stk. 2 og §9 stk. 2 nr. 2a” – ikke omfattet af fortrydelsesret. Såfremt et arrangement aflyses refunderes billetten naturligvis, og beløbet bliver automatisk tilbageført på den trukne betalingskonto. Gebyrer refunderes ikke.
I følge købeloven er der desværre ikke fortrydelsesret på digitale produkter der tages i brug. Men lever produktet ikke op til din forventning, så kontakt os venligst.
Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@jenle.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du downloade og udfylde ”FORTRYDELSESFORMULAR” og sende varen til:
Aakjærselskabet
Jenlevej 6
7870 Roslev
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
– Digitale produkter der er taget i brug. Med taget i brug menes der, at hvis det digitale produkt er downloadet så er det taget i brug og kan ikke fortrydes.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt – Billetter eller event relaterede produkter såsom madbilletter eller overnatning mm.
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores ”FORTRYDELSESFORMULAR”.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Afhentning i butik
På vores webshop er det muligt at vælge at afhente vores produkter i vores butik. På denne måde er det muligt at reservere en vare online, for derefter at afhente varen fysisk i vores butik. Da varen afhentes i vores butik, så gælder samme vilkår, som når du handler fysisk i vores butik.
Rettigheder
Alle rettigheder til events og digitale produkter tilhører Aakjærselskabet.
Ved køb opnås licens til at benytte det købte produkt som angivet under det pågældende produkt.
Dit digitale produkt er personligt, og det er ikke tilladt at sælge, videresende, udlåne, give det købte væk eller på anden måde distribuere produktet, hverken privat eller kommercielt. Det gælder både for indholdet af vores online produkter OG downloadede produkter.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mailadresse
- Oplysning om hvad du har købt
Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Disse informationer vil ikke blive videregivet til tredjepart. Vi vil ikke sælge eller videregive det navn, adresse, e-mailadresse, kreditkortoplysninger eller andre personlige data. Disse data vil blive slettet 2 år efter købet, når din reklamationsret ophører.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Eller:
Center for Klageløsning, Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus (https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External)
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Indgiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@jenle.dk